Lunchpass

Idag blev det ett lunchpass för att överhuvudtaget kunna få ett pass idag. Sedan är det massor som står på schemat.
Fick dessutom med mig min bättre hälft (frun) vilket ju är dubbelt så roligt. Tänk om hon kunde komma upp i samma intressenivå som mig.
Jag är nog bättre tränat och har bättre kondition nu. Detta märks genom att jag är starkarte och gladare. Inte minst viktigt!
25 minuter ganska lugnt tempo på cykel först. Jag ska ju deffa?!?!

Kunde öka ett snäpp idag igen. 75 kg med smalt latsdrag i dassig maskin ksa man inte underskatta. Tre set med sexor är helt ok.
Sedan körde jag lågt enhandsdrag i kabelmaskin. Gick också bra.

Därefter axlar. Började med hantelsväng från sidan. Efter uppvärmning körde jag på med 16 kiloshantlar. Har aldrig gjort detta förut. fyra set med femmor och sexor. Adrenalinet pumpade i kroppen, men även hunger som jag inte hade med riktigt innan detta pass.
Avslutade med tre set press över bakom nacken. Sista setet med pass från frun.
Var tvungen att prova detta eftersom Rytter hade fått en renässans med denna övning. Sådär tycker jag. Hellre hantlar.

Nu ska jag vila resten av dagen och hela fredagen. Sedan på det igen till helgen.

Pain doesn´t hurt

Mats


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback