Halva jag längtar, men andra hälften....

Jag letar efter inspiration till att ta upp träningen igen. Den mentala del mig längtar verkligen efter att gå upp och träna. Lyfta skrot, känna sig fräsch, skjuta fram bröstet och bak med axlarna samt känna träningsvärk. Helt enkelt att känna sig nyttig.

Den fysiska delen av mig orkar inte och den känslan har varit starkare, därför har det inte blivit någon träning på en hel månad. Jag är inte stolt över detta. Jag är inte heller stolt över den konsumtion av mat och alkohol som har varit de senaste två månaderna. 100 kilo passar inte mig.

Att skriva dessa rader sätter lite press på mig. När jag skriver detta ligger båda barnen i sina sängar sjuka och min fru ligger och sover efter nattarbete. När jag väckt henne med kaffe, smörgås och tidning på sängen så ska jag direkt gå och träna. Nu måste jag igång igen.

Jag har fått lite inspiration genom att titta på Arnold och Total Rebuild. En kanonrulle om man vill få inspiration.

Todays the day.

Härmed ger jag ett löfte till mina läsare.
Jag ska träna idag söndag, imorgon måndag och tisdag kväll. Därefter ska jag träna torsdag lunch. Bonus om det också blir helgträning, men då är sista repan med Flyers.

Pain doesn´t hurt

Mats


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback