Varmt eller högt tempo?

Dagen efter påskafton. Ganska sen kväll - en del alkohol. Träning mellan halv ett och två. Cyklade 25 minuter i tufft tempo. Snart redo för att förflytta min 100 kilos kropp med hjälp av löpning. MP3 med City Boy, Snowstorm, Factory och Magnum Bonum. Man blir glad av gamla klassiker. behöver inte tänka så mycket på själva cyklingen utan det bara rullar på. Trots ovan så blev det ett strålande rygg pass. Kan det bero på att man varit ledig i tre dagar? I alla fall körde jag fem kilo tyngre än någonsin på latsdrag. Kanske är omvänt smalt drag lite lättare och man är lite starkare? I alla fall kändes så idag. Sedan drag med hantel lutad mot bänk. Även där drog jag upp fem kilo mer än någonsin. Eftersom jag körde tre stycken tio reppare så kunde jag säkert dragit ytterligare en hantelstorlek. Gott att ha något att se framemot. Axlar Startade med lutande enhandsdrag. En granne sade till mig igår att jag ser mer breaxlad ut. Därför triggades jag att köra lite till. Avslutade med rotatorcuff, med press som bonus. För att knyta an till rubriken så fick jag igång en som vanligt ordentlig svettning på cyklingen och lyckades bibehålla den genom hela passet. Pain doesn´t hurt Mats Ps för info så var det 75 kg i lats och 35 kg på hanteln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback