Dåligt blev bra!

Efter en sådär lördag med barnen, var jag ytterst omotiverad att gå och träna när tillfälle gavs. Efter att min fru övertalade mig med orden "du behöver det!" klev jag upp på cykel för att ta ett rygg-och axelpass.

Ganska snart märkte jag att denna träning skulle bli jättebra.

Fick direkt kontakt med ryggen och körde nio hårda och tunga set. Bland annat favoriten omvänt smalt latsdrag. Grym kontakt, men mycket pump i underarmarna så dragremmar är ett måste för kunna gemonföra övningen.

Efter ryggen gick jag på axlarna och även där kändes det kanon. Framförallt kryssdrag som gör att man skjuter fram brösten vart man går med automatik. Sköönt!! Även lite drag till hakan, så att jag har några muskler att hänga linnet på.

Nu är det bara sju pass kvar till hundra sedan jag började för dagbok via
www.shapelink.com. Bara det är en grym morot.

Nu återstår att se om det blir ett pass eller två imorgon. Ett är cementerat klart och det är löpning med kompisen Martin.

Pain doesn´t hurt

Mats

Kommentarer
Postat av: Felix

Klart man mår bättre av motion, det är ju vetenskapligt bevisat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback