Två barn och en granne

Nu är det äntligen lördag och lite tid att träna. Efter en hektisk vecka med eget jobb både dag och kväll samt en fru som jobbat natt fick jag efter lite övertalning tid att träna. Övertalningen bestod av att få med båda barnen till gymmet när frun var och handlade. Till slut lyckades det och jag är ytterst tacksam för detta.

Väl där så blev det till en början ganska mycket spring mellan träningen och barnen som krävde/önskade uppmärksamhet. När barnen är med måste man vara inställd på att ha tålamod. Det eller att inte träna. Något annat alternativ finns inte på någons karta.

Idag bestod träningen av rygg samt axlar där rygg är nödvändigt, medan axlar är roligt och nödvändigt.

Började med en vanligt bred latsdrag. Var ganska ok. Kände också på chins och gjorde ett set med 4 reps. När man kör 70 kilo på vanlg latsdrga och sedan kör egen vikt (95 kg) på chins så blir det inte fler. Nu kommer jag att oftare lägga in chins och är övertygad om att det snabbt kommer att kunna bli fler reps.

Efter latsdrag körde jag stående rodd med smalt grepp. Jätteskön maskin där man kan toppa vikten (100 kg). Bygger självförtroende när man tar hela magasinet.

Axlar blev lyft framfrån med hantlar kombinerat med hantelpress. Där fick skön kontakt och god pump. Att toppa den övningen med att köra hantelpress direkt på ger ddet att hela axelpartiet föår sig en körare. Avslutade med drag till hakan så att jag kan hånga linnet på något när vi åker till Lanzarote över nyår.

Avslutningsvis blev det också en del prat med Glenn Granne om lite olika axelöpvningar. Jag älskar att hjälpa andra och att prata om olika övningar. Hoppas att han inte kände att jag tjatade hål i huvet på honom att kände att det tillförde något.

Hoppas att det återigen blir en söndag med två pass. Minst en löpning blir det i alla fall.

Pain doesn´t hurt

Mats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback