Ett träningspass i julklapp

Efter allt julstök och innan gästerna kom gav jag mig själv den bästa juklappen. Ett träningspass.

Tro det eller ej men jag var inte ensam när jag kom till gymmet klockankvart över ett. Det var en far och son som var där och tränade. Skönt att det inte bara jag som är knäpp och tränar på julafton.

Idag stod armar på programmet. Biceps och triceps skulle få sig en duvning. Jag kan lova att det fick dem. Känns till och med lite svårt att skriva nu får armarna darrar fortfarande.

Hammercurl och pooseringscurl körde jag idag. Helt ok pump. Skön känsla att stå framför spegeln och köra poseringscurl och se att det finns helt ok biceps.

Sedan körde jag vanlig och omvänt grepp på tricepspressen. Värsta pumpen så att det var faktiskt lite svårt att trycka till på slutet.

Precis så ska det vara.

Nu är man laddad för att trycka i sig julskinka med massa proteiner så att musklerna får ny energi.

God jul alla

Mats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback